lördag 4 januari 2014

Nyår passerat.

O så kom det där nyår när alla ska skicka upp raketer och skrämma slaget av halva Sveriges hundar. Hade en konversation förövrigt med en vän som sa att det där med hundar som var rädda för raketer (ansåg hon) var enbart mattar och hussar som inte lärde dem att tåla raketer och raketljuds fel (eller det största). Varvid jag kontrade med att ja till viss del men olika hundar ÄR olika känsliga för ljud också och att vissa hundar kan man i princip aldrig få skottsäkra eller ljud säkra. Särskilt inte i städer där vissa dumma människor dessutom skjuter raketer och smällare medvetet mot djur.

Ja menar jag hade en gång en hund som fysiskt åt sig igenom dörrar när det åskade ute och de hundar jag har nu blir kan lite låga men inte mer. Så alla är olika.

Nu till mitt nyår. Skulle fira med en sådan där fin pappers lykta, jag säger det för det riktiga ordet KHOM LOY traditionell svävande högtidslyckta tycker jag änna är lite skrapande i munnen. Ja i alla fall där stod jag lite över tolvslaget helt ensam på gårdsplanen, för alla andra ville skjuta raketer men då höll jag mig inne och spelade lite musik för hundarna och det gick smärtfritt. Ingen reagerade alls på raketerna utanför.

Jo i alla fall så går jag ut och ska tända min lyckta och fira lite nyår själv, tror ni att den fungerar. NEJ. Så där står jag mitt i mörkret och jag kunde nog ha eldat den där lilla kuben tills morgondagen för den ville inte ta sig. Så jag ringer och hör med en vän hur hennes nyår varit och hon liksom jag hade inte heller någon raket utan endast ett tomtebloss som hon inte heller fått fyr på. Så där står vi mitt i natten 1 mil ifrån varandra med en misslyckad släppning av en pappers lyckta och ett dött otändbart tomtebloss. Hejja oss. Detta året börjar säkert bättre än det förra eller inte. =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar