fredag 14 juni 2013

Blåsig fisketur

Jag och hundarna åkte och fiskade eller nä det kanske inte riktigt var sant. Jag och hundarna åkte med på en fisketur där andra fiskade. Vi stod mest för sällskap och underhållning, kanske var även jag en hund i mitt andra liv?

Det blev även ett sedvanligt vanliga kotte-krig i skogen men Eric lyckades att fånga de flesta i skottlinjen. Lite stressigt tycke han nog när alla kottarna kom flygande kors och tvärs.

Men observera den fina fokuseringen med ögonen i korts på andra bilden. =).

Jag som inte hade med mig varesig fiskespö eller agn fick däremot testa på att kasta en gång - bara för att! Och tror ni inte att jag lyckas att få napp på första försöket, dock var det ingen fisk som nappade utan jag lyckades med konststycket att fiska upp ett agn. Så det fina fiske agnet (rödvita) blev dagens triumf. Kanske vet någon i vilket sorts vatten man ska använda denna?
Så jag är alltså stolt ägare till ett agn men inget fiskespö, kanske kan man skicka ut det med en vinkork och ett snöre, för det har jag nog?

Vira som dock var med för första gången utanför husväggarna tyckte att det var uruselt vänder och bestämde sig för att i väskan där kan man nog sova utan att det blåser!



God fortsatt nysommar// Matte





1 kommentar:

  1. Nja, vi får väl se vad det blir av henne ;) Har inte någon plan att köra agility med henne men man vet ju aldrig!

    SvaraRadera