söndag 17 mars 2013

Närkontakt

Sniff... sniff.... det är något som luktar annorlunda. Sniff... sniff... spring, spring, spring...
Gahh, vad är det som luktar?... spring, sniff, spring...

Ungefär så höll jag på med en gastandes matte bakom mig för en månad sedan. Det varken jag eller matte visste då, var att en Varg precis hade passerat trädgården. Här, mitt ute på Västgötaslätten. Tydligen såg en passerade bil den längre ner på vägen, för han stannade vid min matte och talade om att han sett något misstänksamt likt en varg ensam 200 meter bort nedåt vägen. En dag senare stod det också i den lokala tidningen att den passerat genom flertalet trädgårdar på kvällen, samt i motionsspåret. Kanske ville den ha motion upplyst tänkte jag, läskigt värre sa däremot matte. Och sedan fick jag inte springa lös i den skogen längre, typiskt min otur.


Chill out// Eric

Ursäkta att bilden blev så otydlig, matte är inte direkt en naturfotograf.

2 kommentarer:

  1. Hej Eric och tack för din kommentar på ett av de äldre inläggen på min blogg. Du verkar vara en smart och vetgirig vovve och jag är säker på att hundflickorna här i min stuga skulle tycka att du var något alldeles extra.
    Jag hoppas att du nu har fått besked på det här med sidvyer, alltså hur många gånger din sida har visats. Så går jag in och kollar, så som jag gjort nu och därefter går ut men kommer på att det var något jag skulle kolla och återvänder, så är det två sidvyer. Inte för att jag vet vad man ska ha den där statistiken till egentligen, men ibland kan det vara roligt att kolla när på dagen sidan får mest besök till exempel.

    Ha det bra och se upp för vargen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nyfiken skall man vara och jag gissar på att dina hundflickor är lika intelligenta som de är vackra. Men tack för varningen, mvh Erik =)

      Radera