lördag 13 april 2013

Marknad

(Gnola) Jag kryssar, jag kryssar, jag har inget liv.
När man går på en marknad får man ta stora kliv.

Att gå på en marknad är alltid spännande, det ligger korv, munkar och allt smaskigt gott på marken. Kanske får man en klapp på rumpan eller så ser man en snygg donna komma svansandes. Matte brukar säga att det är bra miljöträning men att ja ska ge f*n i att äta allt jag ser.


Som vanligt träffade jag på lite konstiga filurer på gatan titt som tätt. Det satt även en hund på en stol, såg inte jättekul ut men den kunde ju se allt i alla fall.

O sedan, sedan kom höjdpunkten på hela morgonen. Jag fick välja ut en leksak! Jag stod och tittade på en boll, och sedan på en annan och sedan på den förste. Kunde bara inte välja, så många bollar, så kul! Men tillslut så valde jag en gul, ur högen med 10 andra gula, precis den färgen jag ville ha. Kostade 5 kronor av min veckopeng men det var det värt.


Det är gott med nygräddad donut i solen // Erik

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig gjort någon stor grej utav det men å andra sidan är mina vuxna hundar ganska så vana att det kommer in nya hundar i flocken lite då och då när vi passar vänners hundar. Det jag försöker tänka på är att inte ge allt ansvar till den vuxna hunden samt att den ska kunna komma ifrån valpen på något sätt. Mina kan tex hoppa upp i sängen dit valpen inte når och kan på så sätt undkomma henne när hon är för jobbig :)

    SvaraRadera