lördag 27 april 2013

Polis-husbilen

Ja för en sådan har vi på "landet" vi som inte får ha kvar våra poliskontor. Det är inte annat än att det känns en aning filantropiskt över det hela, ungefär som hjälporganisationer sätter ut sina soppstånd ibland. Fast egentligen är det väl inte en så dum idé mot en tanke på total avsaknad av polis.


Som man säger, i avsaknad av limpa får man äta bröd.

Men det riktigt coola var att jag fick komma in och ta mig en titt i den, matte skulle gå ett ärende och fråga lite hur man ska gå tillväga vid bortappat föremål. För mig kvittar det ju eftersom mina föremål äter jag antingen upp eller förstör och pinnar finns det ju ändå i överflöd. Undrar om det är en speciell pinne matte tappat bort?

Inne i polis-husbilen finns det massor av shyssta människor och de har till och med ett kylskåp! Ha, jag tog mig en sväng där inne men tyvärr hann polisen själv ta smörgåsen och hur söt jag än försökte att se ut fick jag inget. Men nog var det coolt att de ändå bjöd in mig och att jag fick klappar av alla. Kanske ska man kanske utbilda sig till polishund, kanske hade varit något för brudarna?


Kuriosa: -Gårdagens roligaste citat av väns barn, F- 3 år"Är du en sån där senilpolis?" :-),
skulle nog vara civilpolis men är man 3 år är man. -


Chill out// Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar