lördag 4 maj 2013

Televisionen ett under för hund(er)?

Att se på tv är det enbart en aktivitet för människor?

Jag som hund kan faktiskt titta in i "lådan" och förundras över vad som händer.  Ibland blir jag till och med arg på den när den visar något och senast gången det hände, var när jag och matte tittade på De 102 dalmatinerna, den o-tecknade versionen.  Jag menar, varför skulle hunden lyfta telefonluren och den borde ju veta att man inte rör saker som är människors. Usch vad arg jag blev på hundarna som inte uppförde sig i "lådan". Så jag sprang fram länge o väl och morrade på "lådan" samtidigt som matte sa att jag var korkad.

Men det jag finner mest fascinerande är kanske inte att en hund (jag) kan se på tv utan att det finns tv-bolag som faktiskt har utvecklat tv-kanaler som enbart riktar sig till hundar. Vilket man kan läsa i tidningen. http://www.dn.se/ekonomi/tv-kanal-for-hundar-som-ar-ensamma-hemma


Det enda jag kan säga angående denna tv-kanalen är väl att det var inget för mig. Tittade i en sekund och sedan gav jag till ett skall men annars var jag totalt ointresserad av att titta på denna filmsekvensen. Kanske finns det hundar som förövrigt gillar att titta på när andra hundar leker men för min del får det allt vara fin film före ful film om det ska vara värt att titta på. ;) Och gärna äkta vara och äkta lek före nästan kärlek.

Chill out i vårsolen //Erik


1 kommentar:

  1. Härligt att det går bra med vovven din och hans klor :) Eddie har en lindrig variant så han klarar sig med att bara käka Megaderm på maten. Han har perioder av fula klor men oftast påverkar det honom inte. Däremot är de flesta klor väldigt korta så i påskas fick han ont när han sprang runt i snön och skaren på isen men annars verkar han inte påverkad i sitt vardagliga liv. Det är bara och hålla tummarna för att den positiva trenden håller i sig. Han har inte behövt äta kortison på över 1 år nu :)

    SvaraRadera