måndag 4 februari 2013

Halsband en accessoar att ha 2013

Voff, voff!

Men hallå, jag måste väl få skryta över att min matte har pimpat ett halsband åt mig? Specialbeställt efter just mina mått och dessutom rättstavat. Den ingick visst i en prenumeration för tidningen HUNDliv, om den är bra, vad vet jag?, jag är tyvärr analfabet. Men jag gillar färgen på halsbandet, mycket vackert i blått (tur att hon valde en färg jag kunde urskilja eftersom ni säkert vet att ´tappar´ har vi fler av men endast ett få tal ljuskänsliga celler för blått och grönt).

I kväll har jag planerat att gå ut en sväng med en ung jänta vid namn Shiva (rottweiler-leonbergerkorsning), hon och jag vi är som ler och långhalm. Men lite bättre kondis skulle hon nog kunna ha så att hon hänger med i svängarna. Eller så var kanske problemet att hon sprang i skogen igår när vi promenerade och jag satt i koppel. En gammal historia om att jag inte ska jaga rådjur. Men va fasen, inte skulle det väl finnas rådjur i skogen om man inte skulle få jaga dem heller, suck. Dumma rådjur, de borde väl fatta att det bara är på skoj.


Chill out // Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar