tisdag 12 februari 2013

Modell jag?

Idag var jag ute och surfade på nätet och hittade en länk till en sida kallad DOGMODEL.
Där stod det "Vi söker...
..alltid duktiga djur och ägare. Skriv en kort beskrivning av dig & ditt djur, när den är född, vad ni tränar/tävlar, om djuret har en speciell talang."
och jag är ju inte den som är den, så nu har jag faktiskt ansökt om att få vara med.

För er som inte vet, är jag en högenergisk trix-hund, visst, ifall jag blir pressad så finns alltid möjligheten att allt jag har lärt mig flyger ur mig likt en fjärt. Och att dövörat slår till eller att en katt går i vägen eller andra saker som är viktigare just då.
Men annars kan jag en hel del och har en repertoar på mer än...

  1. Sitt
  2. "Sitta fint"
  3. Tass
  4. Nudda nosen
  5. Backa
  6. Rulla runt
  7. Spela död
  8. Pussas på kinden
  9. Slicka mig om nosen
  10. Ligga
  11. Gå fot
  12. Sitta fot vid inkallning
  13. Gå under benen, sick sack.
  14. Kramas
  15. Skaka på huvudet (Nej)
  16. Dyka med huvudet under vatten och hitta Boll/Flaska
  17. Bära saker med munnen, ex apportbock, tidning, petflaska
  18. Balansera föremål på nosen och! fånga dem i luften
  19. Öppna stängda dörrar, även tryckdörrar som på ICA
  20. Yla; sjunga med när någon spela munspel el irriterande telefonsignaler
  21. Buga
  22. Stå stilla med frambenen och flytt enbart bakbenen


... mer än 20 och mindre än 23 tror jag. Saker i mitt huvud. =)
Så nu är det bara att hålla tassarna och se ifall jag blir godkänd och använd.

Ciao // Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar