onsdag 6 november 2013

Vinter snart?





Inte för att jag behöver en kall vinter igen, klarar mig ypperligt om det blir lite slask i år. Om man har de senaste vargavintrarna i minnet då bilen slutar att fungera hela tiden och man fick skotta snö dygnet runt, nästan.

Men i år innebär det ju att jag måste köpa något ifall det blir kallt för nakenfisen kan ju inte strutta runt i minus 25 grader eller rättare sagt jag får nog inte henne till att ens gå ut då. Så nu denna vecka har jag försökt att hitta kläder som passar och kan täcka hela vovven. Men jisses va svårt det var att hitta bra overaller.

Det fanns gott om kläder men inte sådana praktiska som jag vill ha då min vovve faktiskt går bland stock och sten och inte enbart sitter i en väska och är söt. Nakenfisar är förvånansvärt atletiska, modiga och har massor av spring i benen, även om de kanske inte är de smartaste jämt.


Jag blev dessutom lite förvirrad av klädstorlekarna. När jag brukar köpa från återförsäljare (köpt täcken till den stora hunden för väder och rusk) brukar de återges i ...
1. Längden på ryggen
2. Bröstomfång
3. Halsmått och så vidare så att man kan mäta innan man åker.

Men uppenbarligen finns det även klädmärken som återger hundar inom olika kategorier i olika måttenheter som småhund, mellan, stor och jättestor (o vart går gränserna där?). Således blev Vira en storlek XXL, hahaha vilket var gött roligt eftersom samma storlek hade vår Grandis förut. Om något borde hon väl vara XS? Nä tycker faktiskt att måtten bröstomfång, hals och rygglängd är lättare att orientera sig efter om man nu inte kan eller vill släpa med hunden till affären, men det är ju min åsikt ;)

Och NEJ jag köpte INTE klänningen, men jag tyckte den var så makaber att jag var tvungen att ta ett foto på den :)

1 kommentar: