tisdag 29 oktober 2013

Regnrusk ett sådant aber.

Ut å gå med hunden, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Ja vem har inte hört det?
Var självklart ute igår trotts oväder och regn så inni bomben, det är ju tack o lov inte sådana skyfall o blåst varje dag

Så när Simone drog förbi eller St. Jude som den också kallas. (Kärt barn har många namn). Fick jag nog lov att gå ut o gå i spöregnet i på en (för dagens längsta) 35 minuters runda i alla fall. Sedan var jag så dyblöt att inte en tråd var torr, hunden hade inte ens en tanke på att försöka hitta på bus. Fick vara lösa på fältet men efter att ha skuttat och hoppat i 5 minuter kom han tillbaka och tyckte att nu kan vi nog gå hem för i dag. O ruska sig gjorde han nog var 3 minut.
Vira kom knappt utanför dörren utan jag fick dra runt henne några varv  på vägen ut innan hon fick dispens att gå in, så att hon kunde hålla sig några timmar till o inte göra inne.

Nog för att det inte finns dåligt väder utan bara dåliga kläder? Då måste jag nog säga att mina kläder var fruktansvärt dåliga och inte ens tänka på namnet regnstövel, det var en hel sjö inne i dem när jag kom hem.

Kom i håg lista, skaffa bättre regn/STORMkläder alternativt gör en kupol över hela trädgården =) *S

1 kommentar:

  1. Hej för ett tag sen kommentera du på min och Pixels blogg.
    Vi har vart väldigt dåliga på att uppdatera men vi ska ta tag idet och bli bättre. Men svaret på din fråga, Pixel är en Falabellas, och uppfödaren heter Berith Malm.
    Du har otroligt söta hundar! :D

    SvaraRadera